Jeg kunne forstille mig at vi kunne fastholde langt flere løbere i klubben (både begyndere og etablerede løbere) samt tiltrække nye løbere, såfremt man også havde muligheden for at løbe kortere distancer til træningen.
Jeg ved godt at vi "så bare" kan løbe fra, men det er ikke specielt sjovt, hvis man ikke kan finde vej i skoven, eller man ikke vil føle sig "som dårligere" end de andre.
Forslag
Kunne vi til hvert hold lave en kortere træningsrute på eks. 5 - 8 km.
Fordelene er at:
- Flere kan være med
- Begynderne der lige er kommet op, kan fastholdes bedre hen over vinteren
- Man har stadig en aften/ eftemiddag efter træningen
- Ingen dårlig samvittighed ved at løbe fra
- Småskadede løbere kan stadig være en del af træningen og det sociale på sit hold og
- Klubben viser at den er til for alle og ikke kun de der kan løbe 10 km og op efter
Ulemper:
- Måske skal der dedikeres en til at løbe med på den kortere rute
- Der skal udarbejdes nogle kortere ruteforslag
Men mon ikke de få ulemper er til at overkomme
Vi har prøvet med et hold 9, men der var kun et tempo og det kunne ikke tiltræke nogen fra hold 7 og nedefter.
Så lad os få et hold 1a, 2a, 3a, 4a, 5a, 6a, 7a, og 8a. eller i det mindste fra hold 4 til 7, hvor de fleste også løber
Mvh
Helle With
Redigeret af hwch d. 25.08.2008 10:10:32
På torsdag den 4. september er der holdleder møde og et af punkterne, der er fremsendt til dagsordenen er netop: "holdstørrelser og træningens længde på de enkelte hold".
Så måske kan der meldes noget ud efter på torsdag om der sker nogen ændringer i måden at se på klubbens hold.
Det ville være rart at høre, hvad der er blevet besluttet ang. dette. Jeg er begynder og har løbet gult - dog rødt de seneste måneder på grund af en skade. Så jeg tror, at jeg vil få skader igen ved at løbe på hold 7, og så derfor gerne, at der var et 7,5 eller lignende. Mvh Bente
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.